نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه فلسفه خلقت و اساس تشکیل جهان بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر استوار است، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به شکل هنرمندانه انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  آیت‌الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: فلسفه بعثت پیامبران الهی فریضه امر به معروف و نهی از منکر  است، زیرا بر حسب فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) «امر به معروف و نهی از منکر قوام دین است» یعنی آن چیزی که جوهر دین را حفظ می‌کند، همین امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر دلیل خاصی نمی‌خواهد، یعنی ارتکازی (توافقی و عرفی) است و رعایت آن ادله خاصی را نمی‌طلبد، لذا باید برای مؤثر شدن برنامه‌های آن از روش‌های روان شناسانه و به روز استفاده شود تا تأثیر گسترده‌ای را در سطح جامعه بوجود آورد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: گاهی خطرات فردی است و صدمات فقط به یک نفر می‌رسد، اما مواقعی خطرات جنبه اجتماعی دارد و پیامد‌های آن مجموعه جامعه را درگیر می‌کند، این جا است که فریضه امر به معروف و نهی از منکر جایگاه خود را یافته و ارزش اجتماعی آن مشخص می‌شود.

او بیان کرد: تمامی امور دین از جمله امر به معروف و نهی از منکر برای ادای تکلیف است لذا اگر همه به تکالیفمان عمل کنیم، پیامد‌های مثبت آن در جامعه هویدا شده و تبعات ارزشمند آن به عموم جامعه سرایت می‌کند.

در این مراسم از خدمات و تلاش‌های سردار «بهمن ریحانی» در زمان تصدی دبیری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تقدیر شد و با حکم آیت الله صدیقی، حجه الاسلام و المسلمین «مسعود احمدی» به عنوان دبیر جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه معرفی شد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.